beneathme

Alla inlägg under november 2011

Av Maja Fredriksson - 25 november 2011 13:43

Dumheter att kolla på sista minutenresor nu.. :P

Man blir så otroligt sugen på att åka iväg. Man kan ju hoppas att jag vinner på lotto nån gång i framtiden så kanske man har råd att åka. :)

Eller så kanske någon vill vara snäll att bjuda mig? :) Hehe.

Nu kom Emmas moster Kicki å hälsade på oss.

Så ska gå å va lite social.


Puss och kram

Av Maja Fredriksson - 23 november 2011 22:21

Så på något konstigt vis plingar telefonen lite extra just då och påminner mig om att jag inte alls är ensam.


Har haft ett par dagar nu när jag varit rätt nere, tyckt att de mesta varit jobbigt, känt mig ensam och lite ledsen.

Men som jag sa till en väldigt kär vän härom dagen att ibland har man bra dagar och ibland har man dåliga dagar.

Sånt är livet helt enkelt. Men att veta att familjen och vännerna finns där gör livet lite enklare. Så jag vill att ni ska veta att jag uppskattar varje gång ni ringer eller skickar ett sms. Det värmer. Och jag älskar er.

Idag är dock en väldigt bra dag. :)

Emmas mamma Carina har kommit och hälsat på och ska stanna tills på tisdag. Väldigt mysigt med lite familj här.


Hade även ett möte idag, bokat av arbetsförmedlingen som gjorde att jag faktiskt fick lite ny energi och hopp.

Har ett nytt möte med dom på Torsdag nästa vecka kl 10. Hoppas att även de kommer bli givande.


Ikväll åt vi fisk med hemgjord potatisgratäng, sallad och tzatiki. Så otroligt gott med en riktigt god och nyttig middag.

Var väldigt längesen jag åt nåt så gott. :P Men så är livet för en arbetslös. Haha.

Nu ska jag lägga mig å titta på lite One tree hill, innan det är dags att slå igen de gröna för idag.


Puss och Kram!



Klicka för mer information om detta ordspråk! Frågan är inte vad som är meningen med livet, utan vad som är livets mening för dig!


Av Maja Fredriksson - 16 november 2011 16:05

Uppe med tuppen imorse, eller ja en stund iaf. :) Somnade ju i soffan igen till halv 12 typ. :)

Klev upp å förberedde mig lite inför mötet med arbetsförmedlingen som gick kanon. :)

Så nu var de äntligen bortgjort. :) Bara att fortsätta söka ännu flera jobb.


Har haft lite fullt upp de sista dagarna, så har inte haft tid att blogga. :) Igår blev de en heldag på stan och sedan mys framför tvn på kvällen. Va riktigt slut på efter att ha varit på stan, så de blev en relativt tidig kväll. :) Otroligt skönt.

Men men, ha precis betalat en räkning å nu ska jag väl typ fixa nån middag å bara slappa.


Funderar på att ta en kvälls powerwalk å sen en lång skön dusch, men kändes så mörkt ute så jag har inte bestämt mig än. Så vi får se..

Har dock inte så mycket annat att berätta. Så vi hörs sen. :)

Av Maja Fredriksson - 14 november 2011 16:00

Japp, tvärtog inne i köket, vardagsrummt, hallen och toan.

Dammsög och torkade golven! Å de blev så fint! :)

Så nu tänkte jag visa lite bilder på lägenheten, för alla nyfikna där hemma i Norrland. ;)


  

Köket

     


Vardagsrummet


   

Hallen


      Mitt rum! :)


Så nu bvet ni hur vi bor. :)

Av Maja Fredriksson - 14 november 2011 00:53

Har precis sett Walk the line, filmen om Johnny Cash!

Det är verkligen en bra film! :) Så det så.

Men nu bankar john blund på mina ögonlock, så ska se ett avsnitt av Modern family. Sen tänker jag sussa.

Ska åka till Skärholmen imorgon och kika lite i affärer. Ska kolla efter en jacka oxå.

Känner på mig att imorgon eller idag kommer bli en bra dag! :)

Puss


 


Av Maja Fredriksson - 13 november 2011 21:29

Har haft fullt upp idag, först sov jag till 13 typ. Somnade sent igår, så passade att ta lite sovmorgon!

Klev upp å åt lunch, sedan började jag med rummet.

Skruvade upp spegeln, satte upp nå svarta smyckeshängare och några ljuslyktor brevid spegeln.

Sen så dammtorkade jag, bytte i sängen, dammsög och torkade golvet. :)

Dammsög till och med sängen, så nu är de otroligt rent här inne! Underbart.

Har till å med rensat ur min sminkväska från gammalt skit som jag inte längre använder, kan säga att de behövdes.

Har oxå tvättat lite idag. Insåg även att jag vill ha nya gardiner, så jag ska gå in på mammas hemsida å kolla vad jag hittar.

Gör de ni oxå - http://www.rastyger.se/


När jag va klar, så gick jag å Emma till affärn å köpte mat så vi kunde laga fisk i ugn, med grädd och oreganosås med bulgur till. Otroligt gott, tro de va de godaste jag ätit på flera dagar.

Det blir ju inte så mycke bra och god mat när man är fattig tyvärr.

Men nu finns de kvar imorron oxå, så de blir de till lunch! :)


Annars har vi sett True talent ikväll, de var final. Och jag och Emma blir alltid lika arg när vi ser sånna här program.

Dom deltagarna måste ju va dom tråkigaste personerna någonsin.

Men men, nu är de ju slut så då slipper vi se de nå mer. :D

Nu ska jag bädda rent i sängen å sen blir de en lugn tv-kväll.


Imorrn är de äntligen måndag!!!! :D

Puss



Såhär blev de med spegeln å de. :) 

Av Maja Fredriksson - 12 november 2011 18:38


And still you keep on giving me goosebumps.
Everytime you touch my neck,
And did you know girl.
Just how bad my toes curl,
When the end of our fingers connect.
Real talk,
A houndred and ten.
When you smile,
I'm reaching for oxygen.
When your lips lean into mine,
I'm feeling like the first time.


Erik hassle är en guud! :)

Av Maja Fredriksson - 12 november 2011 15:28

Vaknar runt tio och möts av ett underbart sms som satte ett stort leende på mina läppar.

Tar täcket och går in till soffan och myser framför dåliga komediserier.

Och får fler sms som är sådär mysigt underbara, leendet bara växer. :)

Emma vaknar och vi äter frukost samtidigt som vi tittar på Idolavsnittet från igår och skäms, skrattar och skäms lite till. Så fruktansvärt, men ändå så otroligt roligt. :)


Efter idol var slut, gick jag in till mig och fortsatte att se säsongerna av Sex and the city. Är nu inne på den sista säsongen och man vill aldrig att de ska ta slut. :)

Ute är de kallt och fullt med dimma, som gör att värmen från täcket känns väldigt välkomnande.

Man vill aldrig kliva upp, även om jag vet att en promenad skulle göra mig gott.

Men tänker då, äsch de kommer en dag imorgon oxå. :)


Ikväll tänker vi bänka oss framför tvn och titta på Så mycket bättre, kanske äta något lite för onyttigt oxå.

Men de är ju faktiskt lördag idag! :)


Har en underbart bra dag idag, en sån där dag man aldrig vill byta bort.

Bara en sak som fattas! ;)

Nu ska jag fortsätta kolla. Ha en mysig lördag.

Puss


 


Presentation


Hej Alla!
Mitt namn är Maja och bor i en liten hålla uppe i Norr.
I min blogg får ni läsa om allt tokigt jag gör i mitt liv.
Fester,jobb, vänner, kärlek, shopping och annat.
Hoppas ni gillar de ni läser. Puss

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards