beneathme

Alla inlägg under december 2011

Av Maja Fredriksson - 25 december 2011 18:09

så var man redo för kvällen! ;) skål och vi ses i dimman! 

 
Av Maja Fredriksson - 24 december 2011 13:32

God Jul

Och

Gott nytt år till er alla!


Hoppas ni får en underbar dag!

Min började med världens bästa överraskning och kommer garanterat att bara bli bättre!


Snart dags att göra sig i ordning!

Men än en gång!


 

Av Maja Fredriksson - 22 december 2011 23:04

Japp, och den går mot sitt slut. :)

Klev upp Halv 8 imorse för att åka iväg och handla allt som behövs inför den viktiga dagen, Julafton som infaller på en lördag i år. Dödstrött som vanligt på morgonen var jag, men de var bara att kliva upp.

Efter det blev de frukost och tog de bara lugnt här hemma innan jag gjorde mig i ordning för att fara å kolla på Claras julavslutning med Lina, Elias och Mormor. Clara är verkligen så otroligt duktig! :)

Efter det så blev det gófika hemma hos Lina å dom, med massa julkakor! :)


Annars har de varit en härlig dag på alla vis, träffat Sandra idag oxå! Superkul!

Vi åkte till Elina nu i kväll för att planera lite inför nyår och juldagen. Vad vi kom fram till är lite dimmigt än.

Förhoppningsvis klarnar det snart! :) Eller juldagen är väl egentligen inte dimmig just nu, men lär bli. ;)

Vi ska planera mer imorgon!

Men om någon har ett tips på vad vi kan göra på nyår, kom gärna med förslag! :)


Kvällen avslutades med ett samtal från min finaste och bästaste! :$

Så nu kan jag sova gott! Puss

Av Maja Fredriksson - 19 december 2011 22:20

De snöade konstant från igår förmiddag, tills idag på eftermiddagen någon gång. ;) Gick en promenad tidigare idag och innan jag va framme var jag alldeles vit, vill då att alla ska veta att jag har en svart jacka! :P

Såg rätt rolig ut. Men de var skönt väder att gå i, inte alls för kallt. :)


Idag har varit en bra dag, hälsat på André, vart på möbelaffärn, hälsade på Elina på jobbet. Surrade ett bra tag, vilket var mysigt, var så länge sedan vi sågs!! Åkte sen tillbaka på möbelaffärn och hämtade min mor, som skulle sluta tidigt idag. Handlade och lagade middag tillsammans. :)

Gjorde Champinjon och baconsås till pasta och broccoli. Otroligt gott var de! :P

Sen komme syrran och barnen hit. Umgicks med dem en stund innan dom skulle hem.


Skjutsade hem dem, och åkte sedan ner till Stensele och hämtade min bror. Han behövde snöslungan för de va så mycke snö på hans gård. :P Släppte av han å vi pratade rätt länge, sen åkte jag till Storuman igen och hämtade Elina.

Vi raggade runt i lilla storuman och pratade massor. Som jag saknat att göra de. De är egentligen inget märkvärdigt, men så otroligt rogivande. :D

Sen blev de en sväng till, till henke för då skulle han ha nåt från Billisten.

Och nu är jag äntligen hemma. :)


Ska lägga mig i soffan å kolla tv innan jag ska sova! :)

Imorrn ska jag hämta barnen från skolan och bara umgås!

Jag har sagt det förut, och jag säger det igen!

Älskar att vara hemma!


Punkt.


Puss


 

(Bilden tagen April 2011, fiskemys med systeryster och barnen. )

Av Maja Fredriksson - 18 december 2011 19:38

Oj, vad dagarna rusar här uppe i Norrland. Känns iaf så, fast de kanske är för att de börjar bli mörkt vid två här. :)

Idag har de bakats för fullt här i vårat hem, tror de blev fyra olika sorter. Så julkakor finns! :)


Igårkväll satte vi upp granen och klädde den, så nu börjar julstämningen verkligen komma. :)

Sedan myste vi framför tvn med glögg och så mycket bättre.

Clara sov här hos oss. :)


Nu har jag precis gjort mig i ordning och ska ut på äventyr om en stund! Vad de blir för äventyr är inte bestämt än, men vad vi än gör så blir de roligt!

Hoppas ni haft en superhelg och en bra 4:de advent, för de har jag! :)


Puss och Kram!


Av Maja Fredriksson - 17 december 2011 13:24

Ja, hade verkligen en superdag igår. Första dagen i norrland!

Började med att Bästa pappa och Bästa syster hämtade mig på flyget. Efter de bjussade pappa på Lunch på Lappkåtan i Lse. Sen drog vi till dollar en sväng å sen åkte vi hemåt.


När vi kom till stensele hälsade jag på mamma på möbelaffärn. ÅKte hem till syrran och hämtade barnen, iväg å släppte ut rambo sen gjorde vi nå ärenden på byn. :)

Efter de så släppte vi av lina och jag och barnen åkte till möbelaffärn en liten sväng.

Åkte hem å va med Rambo en stund och sedan åkte jag å hälsade på en kär vän, som jag saknat oerhört! :)

Sen blev de middag från sibylla. Muums!


Barnen var här hos oss rätt länge, vi busade, spelade kort och myste framför tvn med fruktsallad. :) Älskade barn, vad jag saknat er! <3

När dom åkt tappade jag upp ett varmt bad i mammas superbadkar, tände massa ljus, klev i och bara njöt, lät de sjunka in att jag faktiskt är hemma igen!! Underbart! <3


Somnade som en stock typ halv ett, då hade jag varit vaken i typ 37 timmar i sträck! :P

Och 12 timmar senare vaknade jag och kände mig som en helt ny människa! :)


Idag blir de att ta fram granen här hemma, byta gardiner i vardagrsrummet och sen tro ja vi skulle baka lite oxå!

Men nu ska jag gå å börja!

Puss


Av Maja Fredriksson - 16 december 2011 10:48

oj vilken skillnad. I Stockholm är de gröna gräsmattor och här är de snö i massor. Men jag älskare!! Dock fryser jag otroligt mycke. :p haha 

 
Av Maja Fredriksson - 16 december 2011 06:49

så var jag på väg. :) mina väskor är astunga!!! Har en stor rullväska som va så full att jag va tvungen att sitta på den för att stänga den, sen en mindre bag som oxå är full. Plus en handväska. :p längtar tills jag är på arlanda så jag få checka in den stora röda. :p men snart, snart är jag i norrland! Puss 

 

Presentation


Hej Alla!
Mitt namn är Maja och bor i en liten hålla uppe i Norr.
I min blogg får ni läsa om allt tokigt jag gör i mitt liv.
Fester,jobb, vänner, kärlek, shopping och annat.
Hoppas ni gillar de ni läser. Puss

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards