beneathme

Alla inlägg under maj 2012

Av Maja Fredriksson - 12 maj 2012 10:44

Lördag och jag är halvförkyld! :/ Inte alls kul.

Men tur iaf att de är dåligt väder ute. Då slipper man ha ångest över att inte kunna eller orka vara ute.

En promenad ska jag ändå försöka ta, så kanske man får tillbaka någon ork.

Annars så åker mamma och pappa till stugan idag, så jag blir ensam. Tur jag har Clara här hos mig, så känner jag mig inte lika ensam. :)


Har jobbat hela veckan oxå, vilket känns kanon! Hela nästa vecka är oxå uppbokat av jobb!

Man känner ju riktigt hur de går bra nu. ;) Börjat kika runt på lite bilar oxå. Har faktiskt hittat några som jag skulle kunna tänka mig. :)

En lägenhet skulle jag oxå vilja ha. Så om nån vet av en tvåa får ni gärna hojta till! :)

Men nu ska jag gå å lägga mig i soffan å bara mysa! :)


Ha en fortsatt trevlig helg! Kanske slänger iväg ett till inlägg senare!

  


Puss



Av Maja Fredriksson - 8 maj 2012 18:37

Siiter och sjunger för mig själv. Grubblar och funderar hit och dit.

Håller nämligen på att skriva mina försäkringspapper men det är fan inte lätt när man knappt kommer ihåg hur man jobbar. :P Haha

Men tack å lov har jag ett jobb!


Annars har det varit en superfin dag idag. Solen har varit framme nästan hela dagen och typ för första gången behövde man inte nån jacka när man gick hem. Skööönt! Dessutom börjar snön äntligen försvinna! Men jag tycker att de tar alldeles för lång tid! :P Men jag antar att jag får vänta en stund till innan man kan ligga och sola på gräset.


Men nu måste jag ta å koncentrera mig lite, men innan så tänker jag tipsa om en grym låt av en grym man!

Erik Hassle -Stay! Lyssna och njut!


Puss  

Av Maja Fredriksson - 2 maj 2012 15:50

Än en gång, har ju inte haft tid.

De var varit fullt upp med jobb, flytt, att umgås och bara allmänt leva livet. :)

Men klagar, de gör jag definitivt inte. Älskar livet just nu.

Det har varit upp och ner, men för de mesta har allt varit positivt och jag har lärt mig mycket om mig själv och om andra människor.


Att flytta tillbaka till Storuman kändes först som ett misslyckande. Att inse att de inte funkade där nere, kände mig värdelös helt enkelt. Men att efter bara några dagar hemma igen fick jag ju först praktik på posten och de har nu övergått till timvikarie och jag får jobba rätt mycket. Stormtrivs på jobbet med mina fina kollegor.

Men ibland kanske de behövs att man bryter ihop totalt innan man kan börja ta sig samman och förstå vart de är man hör hemma här i livet. Ångrar dock inte alls att jag flyttade dit, är ju trots allt en erfarenhet rikare.


Annars då?

Jao, har nu påbörjat min viktminskning igen. Träning och bra kost = viktnedgång. Kan jag lova.

Det finns inga tricks, man måste vilja jobba för det.

Vilket jag nu kommit igång med. Har nu sedan 10 februari, gått ner 6 kilo. :D Och jag fortsätter gå ner.

Känns otroligt underbart. Visst, de tar tid. Men de måste de få göra. Kommer väl hålla er uppdaterade om hur de går för mig. :)


Känner att jag har så otroligt mycket att se fram emot, och jag tänker njuta varje sekund som går. :)

Men nu ska jag ta å hoppa in i duschen och fräscha till mig lite. Ska på massage ikväll, vilket verkligen är på tiden.


Så tills nästa gång..

Ha de bra!

Puss


Presentation


Hej Alla!
Mitt namn är Maja och bor i en liten hålla uppe i Norr.
I min blogg får ni läsa om allt tokigt jag gör i mitt liv.
Fester,jobb, vänner, kärlek, shopping och annat.
Hoppas ni gillar de ni läser. Puss

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards