beneathme

Alla inlägg under januari 2012

Av Maja Fredriksson - 30 januari 2012 21:34

De var ett helvete! Men nu har vi fixat duschslangen! :) lyckan som jag känner nu! Ska allt njuta av en låååång dusch sen! ;)

 
Av Maja Fredriksson - 30 januari 2012 19:51

Japp, de är vad jag har haft idag. :)

Klev upp vid 12, började direkt att städa inne i köket, tömde och stoppade in i diskmaskinen.

Sen började jag tvätta och efter de tog jag en paus för lite frukost.

Hängde sedan tvätt och började packa ner lite till.

Sen blev de att plocka i ordning på rummet, dammsög och torkade golven. Det blev väldigt fräscht här.


Fortsatte sedan med resten av lägenheten. Dammsög och torkade golven även där.

Nu är de bara toan kvar, men den tror jag att jag tar imorgon!

För nu har jag och Emma varit å köpt en ny duschslang som vi ska skruva dit. :)

Sen tänker jag göra lite te och mysa. :)


Hoppas ni haft en bra dag och en bra helg!

Puss

Av Maja Fredriksson - 30 januari 2012 16:36

Såhär ser mitt rum ut just nu! Lever i sopsäckar och kartonger! :p kul! :)

 
Av Maja Fredriksson - 27 januari 2012 15:25

Vaknade av att telefonen ringde imorse och såg då att de va världens bästa som ringde. :)

Pratade i typ två timmar vilket gjorde mig pigg. Va dödstrött när jag vaknde. :P

Skulle faktiskt behöva en personlig väckarklocka, eftersom jag hela tiden antingen snoozar eller flyttar fram klockan i sömnen. :P

Men men, de ska bli ändring på det.


Annars har jag inte gjort så mycke idag.

Vart på Ica maxi å handlat hem lite mat. Lite godare mat än nudlar.

Så till middag idag blev de kycklingfilé med örtsåspasta till. ;) Jäkligt gott.


Men men, ska gå å kika på tv nu tror jag!

Sen försöka sova tidigt, vi ska nämligen på loppis imorgon här i Hallunda. :)

Hoppas ni får en bra helg!

Puss



Av Maja Fredriksson - 26 januari 2012 14:56

Har nu tömt byrån, eftersom de ska komma en tjej å titta på den i helgen.

Ska även packa ner kläder som jag inte använder så mycke just nu, typ sommarkläder å dylikt.

Annars ska jag även ta ner gardiner och packa ner sånt oxå.

Så de känns faktiskt som om de börjar bli någon ordning på allt packande just nu. :)

Ska nog gå ner till centrum å försöka få några fler kartonger oxå.


Men men, bion igår var grymt kul faktiskt.

Tycker absolut den var värd att se. :)


Men men, efter att ha pratat med henke lite i telefon ska jag ta å fortsätta med mitt packande så jag blir färdig någon gång!


Ha en bra dag alla!

Puss

Av Maja Fredriksson - 25 januari 2012 16:56

Japp, så otroligt skönt att de är bortgjort å ännu skönare är de när man ser att man faktiskt har pengar kvar.

Plus att det kommer mera pengar imorgon! :D Underbart!!!!


Har annars inte gjort så mycket idag, duschat och mest bara tagit de lugnt.

Att duscha i vårat badkar är just nu de drygaste jag vet.

Det har nämligen slutat komma vatten genom duschslangen, så nu kommer de bara vatten genom den vanliga kranen.

Så idag fick jag göra som man gör på barn. Ta en tillbringare och hälla över håret för att tvätta ut allt schampo och balsam. De tog en stund, men de funkade. :) Så nu känner jag mig otroligt ren å fräsch.


Ikväll har vi tänkt att vi ska på bio! Ska se New years eve. Hoppas den är bra iaf.

Annars hoppas jag idag oxå på att gubben som skulle köpa soffan ringer mig!

Vill gärna bli av med den nu.

Men men. hoppas ni haft en bra dag.

Puss


 

Av Maja Fredriksson - 24 januari 2012 15:41

På att vara arbetslös! Faktiskt! Har så otroligt långtråkigt om dagarna! :( Vet inte vad jag ska hitta på.

Skulle vilja ha råd å fara på gymmet men dom pengarna finns inte.

Skulle vilja så mycket, men orkar inte ta mig för de.

Sååå less!!!


Längtar hem idag oxå, för nu när snön även kommit till Sthlm så vill man hem å ta fram skotern å fara ut en sväng.

De är nog de första jag ska göra när jag kommer hem igen. :) Sen tror jag att jag ska börja åka skidor. :P

Egentligen hatar jag skidor, eller gjorde de förut. Men har fått för mig att de skulle vara annorlunda nu.

Tro jag ska be min far att ta fram dom, så att jag ser dom. :) Vem vet, jag kanske hittar mig en ny hobby.

Om inte annat så är de ju iaf bra träning. :D För när jag kommer hem, ska även träningen påbörjas igen!


Har idag kollat runt på lite olika hemsidor, på lite kläder, kollat efter jobb å så. Även kollat lite utbildningar.

Men hittar inget som faller mig i smaken tyvärr. :S Men jag ger inte upp, inte än iaf.


Borde börja packa mer oxå. Är ju faktiskt inte så himla länge kvar innan jag ska dra mig hemåt ju.

Pratade med bästaste igår oxå om vad som blir enklast och billigast när vi ska hämta grejerna. Lutar mest åt att de blir billigast att hyra en liten lastbil typ. Som man då hyr här nere å får lämna nåntans uppe i norrland. Det ordnar sig.


Men men, nu ska jag ta mig i kragen å göra något kreativt av min dag!

Puss

Av Maja Fredriksson - 23 januari 2012 13:57

Yes, komme tillbaka hit till Hallunda igårkväll vid 20 snåret.

Trötta å sega efter 6 timmar på en båt. :P Dessutom var de storm, så man kunde knappt gå på båten.

Skitäckligt var de och sen small de massor i själva båten. Så de enda vi tänkte på var att vi snart skulle gå på grund och de hela skulle sluta som titanic.

Men vi tog oss hela vägen till slussen utan problem. :)


Hade en väldigt rolig helg på Åland. De va bastu, god mat, trevliga människor och så otroligt roligt. :)

Annika fyllde 40 i söndags så dom hade en stoor fest på lördagen med buffé och massa alkohol.

Och dom bodde i ett jättefint hus. :) Väldigt hemtrevligt var de. Sen var de snö där oxå. Så de kändes lite mer som hemma. :)

När vi kom tillbaka till Sthlm så såg vi att de snöat massa här med. Så nu har vi oxå vinter. Frågan är ju bara hur länge det ligger kvar. :)


Har iaf börjat få folk intresserade av mina möbler nu.

I lördags fick jag ett sms av en tjej som var intresserad av min byrå, å hon skulle komma å kika på den nästa helg.

Sen fick jag ett mail av en karl igårkväll, som ville köpa soffan. :)

Så förhoppningsvis hör han av sig igen så kan han hämta soffan idag! :D


Men nu ska jag nog ta å fortsätta packa ner lite grejer. Tänkte försöka få ner gardiner och sånt som ändå bara ligger.. :)

Ha en bra dag! Ska visa bilderna jag tog från åland och båtresan senare nån dag!

Presentation


Hej Alla!
Mitt namn är Maja och bor i en liten hålla uppe i Norr.
I min blogg får ni läsa om allt tokigt jag gör i mitt liv.
Fester,jobb, vänner, kärlek, shopping och annat.
Hoppas ni gillar de ni läser. Puss

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards